Как да изберете подходящата агенция за човешки ресурси за вашия бизнес

Агенциите за набиране на персонал са важна част от процеса на наемане. Те отговарят за намирането и интервюирането на потенциални кандидати за длъжностите, които трябва да бъдат заети. Те действат като мост между работодателите и търсещите работа, като помагат за намирането на подходящите хора за подходящата работа.

Агенциите за набиране на персонал могат да помогнат на работодателите да спестят време и пари, като извършват голяма част от проучванията и работата, свързана с намирането на квалифицирани кандидати. Те също така предоставят ценна информация за текущите пазарни тенденции, която може да помогне на работодателите да вземат информирани решения за процеса на набиране на персонал.

И така, как да изберете подходящата агенция за човешки ресурси за вашия бизнес? Има някои критерии, които помагат да се определят добрите професионалисти. Ето някои от тях.

1.Компетентност

Квалификацията на специалиста по набиране на персонал определя качеството на самата услуга по набиране на персонал. Попитайте какъв общ опит в областта на набирането на персонал има лицето, което ще набира кандидати за вашата компания. Минималното изискване към специалиста по набиране на персонал е поне 3 години.

Уверете се също, че специалистът по набиране на персонал има професионална или браншова специализация в областта на набирането на персонал. Специализацията на специалиста по набиране на персонал трябва да е от значение за вашето заявление за набиране на персонал. Ако сте организация за продажба на бизнес или брокерска агенция, имате нужда от професионален специалист по набиране на персонал, който може да разбере вашите бизнес процеси, за да намери подходящите служители.

2.Репутация и отзиви

Репутацията може да се оцени по отзивите на клиентите, особено на редовните. Ако изтъкнати компании си сътрудничат с агенцията, това е пряко доказателство, че организацията е доказан и висококачествен доставчик на услуги. Известно е колко е трудно да се отговори на високите изисквания на известните компании. Например, можете да проверите отзивите в Google Maps или BGmaps.com. Също така добър показател за агенцията за подбор на персонал е колко сходни са областите на дейност, с които работи агенцията, с вашата област.

3.Методи за набиране на персонал

По време на преговорите с мениджър на фирма за набиране на персонал трябва да разберете как е организирана работата на агенцията. С какви технологии и инструменти разполага агенцията за набиране на персонал, какви процедури за оценка се използват при интервюирането на потенциалните кандидати за свободното работно място в компанията клиент. Поискайте от управителя на агенцията да опише как стъпка по стъпка ще бъде осъществен процесът на търсене и подбор на персонал за вашата компания.

Косвен показател за качеството на организацията на работата на агенцията е продължителността на нейното присъствие на пазара. Колкото по-дълго агенцията е на пазара, толкова по-голяма е вероятността тя вече да е разработила определена система, да е формирала бизнес процеси и да е усъвършенствала методите и техниките за набиране на персонал.

4.Срок за набиране на персонал

Набирането на персонал се влияе от много обективни фактори, които не зависят от качеството на агенцията за набиране на персонал и квалификацията на специалистите по набиране на персонал (например нивото на заплащане, предлагано от вашата организация, търсенето на търсения персонал, сезонността и т.н.).

Срокът за подбор на кандидати за дадена свободна позиция се влияе положително от професионалната или браншовата база от специалисти в агенцията за подбор на персонал. Наличието на такава база данни ще улесни бързото търсене и подбор на кандидати.

Стандартните срокове за търсене на персонал във фирмите за набиране на персонал са следните: от 2 седмици до 1-2 месеца + 2 седмици за отработване на намерения специалист на настоящото работно място.

Работейки с агенция, която отговаря на тези критерии, работодателите могат да си гарантират, че ще намерят най-подходящите служители за своята организация. Това улеснява бързото и ефикасно запълване на позициите, като същевременно гарантира, че ще получат качествени кандидати, които ще могат да добавят стойност към бизнеса им в дългосрочен план.